Mimo trudności spowodowanych obecną sytuacją w kraju i na świecie prace przy budowie kadłubów statków rybackich w stoczni Karstensen Shipyard Poland w Gdyni są kontynuowane z zachowaniem obowiązujących obostrzeń sanitarnych.
- We współpracy z ZMPG Gdynia, Tronds Marine, Sarens i Aquaprojekt przygotowane jest wodowanie największej dotychczas budowanej jednostki NB 452 Vilhelm Thorsteinsson o długości 88m. Mamy nadzieję, że pomimo utrudnień uda się zwodować jednostkę w najbliższym czasie i informuje Tomasz Mulica dyrektor stoczni Karstensen Shipyard Poland
Równocześnie prowadzone są prace przy kolejnych projektach. Ograniczona powierzchnia wykorzystywana przez Stocznię i duża ilość prowadzonych projektów wymuszają konieczność przemieszczania jednostek w trakcie budowy.
W ostatnich dniach przy pomocy platform SPMT dostarczonych i obsługiwanych przez Sarens Polska Sp. z o.o. przestawiony został kadłub jednostki nr. 456 o długości 32m, a następnie w jego miejsce przetransportowano kadłub jednostki nr. 459 o długości 63 m, na której w niedługim czasie rozpoczną się prace konserwacyjno- malarskie.
Z kolei na zwolnione miejsce po jednostce nr. 459 w hali produkcyjnej trafiły połączone wcześniej sekcje 4 i 5 dla jednostki o numerze 453 wykonane przez Baltic Operator (Stocznia Gdańska) i przetransportowane z Gdańska do Gdyni w lutym, dźwigiem pływającym Maja.
Obecnie w stoczni Karstensen Shipyard Poland prowadzone są prace aż nad siedmioma projektami o numerach 452, 453, 456, 457, 458, 459, 463. Zagospodarowanie tylu projektów w krótkim okresie czasu to duże wyzwanie produkcyjne oraz logistyczne.
Planowo wszystkie powinny zostać zakończone w bieżącym roku.
Łódź do wydrukowania? W Dubaju rozpoczęły się pierwsze próby jednostki stworzonej z użyciem drukarki 3D
Paweł Lulewicz kończy kadencję na stanowisku prezesa zarządu PGZ Stocznia Wojenna Sp. z o.o.
Hanwha Ocean położyła stępkę pod okręt podwodny dla Korei Południowej. Firma oferuje podobne w ramach programu "Orka"
USA, Finlandia i Kanada zacieśniają współpracę przy budowie lodołamaczy
PGZ i Rohde & Schwarz podpisują kolejną umowę w sprawie wyposażenia dla fregat programu "Miecznik"
Masowiec Green Winds drugim statkiem we flocie MOL wyposażonym w napęd wiatrowy